Szacuje się, że statystyczny Kowalski jest osobą, która lubi dobre jedzenie i chętnie konsumuje wszelkiego rodzaju przysmaki. W tym przypadku idealnym opisem z pewnością jest przysłowie przez żołądek do serca. Kiedy raz zasmakuje w jakimś daniu na długo pozostanie w jego sercu i często będzie do niego wracał. Czy jednak owy Kowalski chętnie poznaje nowe smaki oraz produkty?
Degustacja żywności
Biorąc uwagę prawdziwość wcześniej wymienionego przysłowia to oznacza bezpośrednio, że najlepszą reklamą produktów żywnościowych jest ich degustacja. Z pewnością niejednokrotnie każdy z nas w trakcie zakupów spożywczych mijał stoisko degustacyjne. Cieszy się ono zwykle bardzo dużym zainteresowaniem wśród przechadzających się między regałami klientów. Można pokusić się o stwierdzenie, że tylko niektóre jednostki przejdą obok oferowanej degustacji obojętnie. Większość z nas jednak chętnie skorzysta z możliwości posmakowania nowego, wcześniej nie znanego produktu. Na podstawie badań konsumenckich stwierdzono zdecydowanie, że degustacja jest jedną z najbardziej skutecznych metod reklamy produktów żywnościowych ale także kosmetyków. Pojawienie się na rynku nowych produktów wymaga takiego sposobu dotarcia do klienta, który zostanie zapamiętamy a być może spowoduje natychmiastowy zakup. Co więcej często klienci decydują się na zakup danego produktu mimo, że wcale nie mieli takiego zamiaru. Jest to oczywiście zasługa naszego żołądka oraz innych zmysłów takich jak smak czy też zapach. Rozsmakowani w nowym produkcie spożywczym mamy ochotę na więcej i więcej co równa się bezpośrednio z zakupem.
Jak można zauważyć na podstawie dostępnych wyników badań oraz własnych doświadczeń zdecydowanie się przez daną firmę na wystawienie stoiska degustacyjnego w sklepie może przesądzić o sukcesie produktu. Jest to nie tylko skuteczny sposób na przekazanie informacji o istnieniu produktu na rynku ale także na podbicie serc potencjalnych klientów.