naprawa turbosprężarek

Naprawa, a regeneracja

Regeneracja wałów napędowych to nie to samo co naprawa wałów napędowych, tak samo jak regeneracja przekładnie kierowniczych to nie to samo co naprawa przekładni kierowniczych. Obie czynności bardzo się różnią od siebie a jedną z podstawowych cech są koszta. Regeneracja operuje nad przystosowaniem np przykład wału napędowego do dalszego, w miarę bezproblemowego użytkowania dążąc do ograniczenia przy tym kosztów.

Naprawa turbosprężarek

Natomiast naprawa turbosprężarek i identycznego wału z pewnością opiera się na poszukiwaniu zamienników – niekoniecznie firmowych – w celu zastąpienia niesprawnego elementu na nowy, który będzie w lepszym stanie. W zależności od tego mechanik potrafi już określić, czy dany element warto jest podjąć próbę regeneracji, czy może byłaby ona już całkowicie nieopłacalna do ryzyka ponownego uszkodzenia. W takim wypadku z pewnością zaleca wymianę danego elementu na nowy.
Układ napędowy to jednak nie tylko samnaprawa turbosprężarek wał, kolejne usterki mogą odnosić się już do elementów pośrednich, takich jak chociażby krzyżaków, gum osłaniających przeguby czy też same przeguby homokinetyczne – w przypadku, gdy ten występuje. Najczęściej nie występują większe problemy z samym połączeniem wielowypustowym łączącym wał z mostem, pod warunkiem jego prawidłowego smarowania. Warto jest zwrócić specjalną uwagę na stan każdej z gum osłaniających przeguby, które z czasem tracą swoją wytrzymałość i mogą popękać. Każde potencjalne pęknięcie w takich gumach to kolejna potencjalna możliwość wniknięcia piasku do wnętrza przekładni i jej wzmożone zużycie. Warto wtedy również rozważyć ich wymianę. W przypadku demontażu układu napędowego warto jest od razu dokonać kontroli luzów na krzyżakach, pozwalający określić stopień ich zużycia oraz ewentualne zapotrzebowanie na środki smarne w postaci WD-40 by zniwelować powstające podczas pracy tarcie.