Niedawno interesuje mnie sposób, w jaki funkcjonują ogólnie supermarkety. Jest to dla mnie ciekawe, że takie wielkie hale sprzedaży mogą być bardziej atrakcyjne dla ludzi niż małe sklepiki osiedlowe za rogiem, w których dawniej robiło się zakupy.
Nowoczesne stojaki na ulotki z gazetkami promocyjnymi
Na pewno jest to spowodowane po części tym, że po prostu większy asortyment jest na tych półkach w supermarketach. Można wybierać spośród dziesięciu różnych ketchupów, a nie spośród dwóch. Dla wielu ludzi jest to obecnie istotne. Regały sklepowe wypchane są po brzegi, a nawet jeśli nie, to ten fakt jest bardzo dokładnie ukrywany za pomocą odpowiedniego układania towaru. Dziwi, że w supermarketach używa się takich różnych chwytów marketingowych i ludzie ich nie wyłapują. Może zresztą nawet je widzą i pojmują, ale jednak ich umysł i tak poddaje się tej imaginacji, jaka jest tworzona, żeby tylko coś zakupili. Na pewno działają na ludzi na przykład specjalne wysepki produktowe, które wyróżniają konkretne produkty. Zazwyczaj są one rzekomo w promocyjnej cenie, ale niekoniecznie muszą być w niej rzeczywiście. Nowoczesne stojaki na ulotki także swoje robią, bo często na nich znajdują się różnego rodzaju ulotki i gazetki promocyjne. Znowu więc są te promocje. Zwykłe sklepy nie mają często takiego atutu w rękawie i nie robią co chwilę niższej ceny. Stojaki reklamowe, żeby mogły jednak długo stać w tym samym miejscu, muszą być naprawdę wytrzymałe.
Muszą też prezentować się dość estetycznie, żeby nie zniechęcały swoim widokiem, a wręcz przeciwnie – zachęcały do sięgnięcia po katalog produktowy.
Informacje pochodzą ze strony