Odpowiedzialne budowanie wizerunku

Każda firma stanowi markę w świadomości klientów. Czasami marką jest całe przedsiębiorstwo, czasami zaś konkretna seria produktów, które nazywane są określonym mianem. Marka, która jest rozpoznawalna dla klientów i której produkty chętnie wybieramy podczas zakupów, musi być zbudowana w sposób odpowiedzialny i przemyślany, w związku z czym często firmy do tego zadania zatrudniają specjalistów.

Specjaliści od budowania marki

budowanie wizerunku markiKiedy budujemy wizerunek marki naszych produktów, w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o to, by produkty cechowały się wysoką jakością, a ponadto charakteryzowały się pewnymi cechami, które będą wyróżniały je spośród produktów konkurencji. Aby było to możliwe, konieczne jest właściwe zbudowanie komunikacji o produkcie do klientów, którzy kupują tego typu dobra, ale również i do klientów potencjalnie nimi zainteresowanych. Budowanie wizerunku marki musi odbywać się w sposób spójny i zintegrowany, by obraz produktu – niezależnie od tego, jaki chcemy, by był – charakteryzował się dokładnie tymi samymi właściwościami w różnych mediach. Tylko w taki sposób stworzymy markę, która będzie kojarzyła się klientom w sposób jednoznaczny. Pozwoli to klientom lepiej zapamiętać dany produkt, a co za tym idzie, sprawi, że będą oni chętniej sięgali po niego, dokonując zakupów i mając dostęp do podobnych produktów realizowanych przez różnych producentów.

W budowaniu marki istotną rolę odgrywa identyfikacja wizualna, a więc logotyp marki, a także kolorystyka, która jest kojarzona z naszym produktem i firmą. Utrzymywanie opakowań w określonej kolorystyce pozwoli nam stworzyć przekaz podprogowy, który sprawi, że klienci zawsze będą wybierali produkty naszej marki, kierując się znanymi i rozpoznawalnymi dla siebie kolorami.