Logo jest niczym innym jak znakiem towarowym, czymś z czym się codziennie spotykamy korzystając z przedmiotów codziennego użytku. Praktycznie każdy z nich zaopatrzony jest w logo producenta, który dany przedmiot wyprodukował. Może być to zarówno telefon, lodówka, komputer, jak i choćby sztućce.
Jakie są cechy właściwie zaprojektowanego logo?
Logo jest dosłownie wszędzie. Aby móc z niego korzystać najpierw należy je zaprojektować. Projektowanie logo to zadanie dosyć trudne. Musi przyciągać wzrok, kojarzyć się z daną marką ale też musi być łatwe do zapamiętania. Strony internetowe to miejsce, gdzie bardzo często można je spotkać. Nie tylko na stronach producentów danych przedmiotów ale także choćby na witrynach aukcyjnych. Wielu sprzedawców z nich korzystających używa szablony allegro. Są to swego rodzaju oprawy graficzne aukcji. Dobrze przygotowany szablon przyciągnie wzrok potencjalnego kupującego, ten natomiast zapozna się z ofertą i być może dokona zakupu. Jak wiadomo praktycznie każdy kupuje oczami. Jeśli dany przedmiot mu się z spodoba, opis będzie zachęcający to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Z tej cechy korzystają bardzo często handlarze samochodów. Wystarczy, że sprzedawany samochód ładnie wygląda, handlarz będzie go zachwalał a jest szansa, że klient go kupi. Nieważne, że to odpicowany do sprzedaży wrak, który ma przekręcony o pół miliona kilometrów licznik (bo jak wiadomo duży przebieg to problem), a do tego składa się z trzech zespawanych ze sobą cząstek pojazdów, którym strach wyjechać w trasę, bo może się rozlecieć albo zgubić koła. Ważne, że klientowi się podoba, a handlarz dostanie za to dobry pieniądz.
Nie ma uczciwych handlarzy, tacy albo już pomarli albo splajtowali, bo inni mieli taniej. Niestety z natury ludzie są skąpi i chcą kupić jak najtaniej a do tego jak najlepiej. Niestety tych dwóch opcji nie używa się w jednym zdaniu…