Ktoś kiedyś stwierdził, że dźwignią handlu jest reklama. Nie da się zaprzeczyć, że od najdawniejszych lat, kiedy to handel opierał się na transakcji wymiennej przedmiotów o umownej, lecz tej samej wartości, odpowiednie zachwalenie produktu czy usługi pozwalało na negocjację w trakcie formułowania samej umowy.
Dlaczego reklama jest taka ważna?
Podania historyczne wyraźnie wskazują, że najlepsze jadło było w danej karczmie, o czym mówił sam gospodarz, w związku z tym można stwierdzić, że wygłaszanie pochwał dotyczących własnego biznesu jest formą reklamy. Idąc dalej – jeśli zachwalamy towar czy usługę, które nie są przez nas wykonywane to czy tworzymy reklamę czy nie? Tu sprawę można rozważyć dwojako – jeśli zostaliśmy opłaceni i jest to swoista forma zlecenia podmiotowi takiemu jak agencja reklamowa łódź, wówczas nie da się ukryć – pochwały te mają jeden cel – podniesienie sprzedaży i jedną przyczynę – zapłatę, którą otrzymaliśmy, co pozwala na jednoznaczne stwierdzenie, że niezaprzeczalnie jest to reklama łódź. Z drugiej strony, jeśli owa pochwała jest wyłącznie poleceniem usługi czy też chwaleniem produktu, które faktycznie przypadły do gustu i polecamy je jako sprawdzone, wówczas również reklamujemy dany produkt czy usługę, jednak robimy to z zupełnie innych pobudek, można by rzec, że mamy czyste intencje.
Paradoksalnie zarówno pierwsza przyczyna jak i druga nie muszą się wykluczać, wręcz przeciwnie – etyka nie widzi żadnej sprzeczności w momencie, kiedy zachwalany jest produkt, który faktycznie satysfakcjonuje jego użytkownika, a co za tym idzie, jest to najbardziej idealna forma reklamy, którą niesamowicie trudno jest stworzyć, gdyż wymaga nie tylko profesjonalnego przygotowania, a także ogromnego wyczucia i pewności, co do wysokiej jakości produktu, który ma być głównym bohaterem działań marketingowym i źródłem sukcesu sprzedaży.